Nieuwe regelgeving voor Brexit klanten of leveranciers
Per 1 januari gelden voor Brexit klanten of leveranciers andere regels zoals een andere Btw-plicht.
Dat wil zeggen dat bestaande klanten (debiteuren) of leveranciers (crediteuren) omgezet moeten worden naar de nieuwe regelgeving. Hiervoor hebben wij de volgende oplossing.
Oplossing:
Kopieer de huidige Brexit klant(debiteur) of leverancier(crediteur) in de tabel Debiteur/Crediteur naar een nieuw record.
In dit nieuwe record geeft je de juiste Btw-plicht en sluitrekening op.
Blokkeer daarna de oorspronkelijke debiteur of crediteur voor verder gebruik.
In dit nieuwe record geeft je de juiste Btw-plicht en sluitrekening op.
Blokkeer daarna de oorspronkelijke debiteur of crediteur voor verder gebruik.
Waarom moet ik daarvoor een nieuwe debiteur of crediteur aanmaken?
Stel dat er een correctie moet plaatsvinden die betrekking heeft op een situatie van vóór 1 januari.
Dan kan dat plaatsvinden op de gedeblokkeerde debiteur/crediteur en blijft de Brexit debiteur/crediteur op deze actie buiten schot.
Voordeel is dat de historie met deze methode bewaard blijft.
Stel dat er een correctie moet plaatsvinden die betrekking heeft op een situatie van vóór 1 januari.
Dan kan dat plaatsvinden op de gedeblokkeerde debiteur/crediteur en blijft de Brexit debiteur/crediteur op deze actie buiten schot.
Voordeel is dat de historie met deze methode bewaard blijft.